30 Eylül 2017 Cumartesi

Nasıl bir Matematik Eğitimi?

Chris Waring'in Sıfırdan Sonsuza Matematiğin Öyküsü kitabının son sayfasından alıntı:

"Mevcut eğitim sistemimizde her öğrenciye sayılar, aritmetik, cebir ve geometri öğretilerek, teknik bir alanda kariyer yapmayı tercih etmeleri durumunda kullanabilecekleri yeterli araçlar sağlanmaktadır.

Ne var ki, insanların çoğunluğu teknik bir kariyer tercihi yapmayarak, ilkokul sonrasında öğretilen matematiğe ihtiyaç duymaz. Çoğu insan, günlük yaşamın gerektirdiği sıradan aritmetik işlemleri için hesap makineleri veya sıklıkla,e hesap makinesi özelliğine sahip cep telefonları kullanır.
Bu durumda, matematiği on altı yaşına ulaşana dek zorunlu ders olarak öğretmeyi sürdürmeli miyiz?

Matematiği seven ve sevmeyen birçok öğrenci vardır. Belki de, küçük çocuklara temel aritmetik ve gündelik matematik öğretip, matematiğin daha zor ve ilgi çekici kısmını, bu alana eğilim ve yatkınlık gösteren daha ileri yaşlardaki öğrencilere seçmeli ders olarak saklamalıyız."

Bu konuda siz ne düşünüyorsunuz?

Ülkemizde uygulanan yapılandırmacı yaklaşımı temel alan matematik eğitimi "Her çocuk matematik öğrenebilir." ilkesini benimsemektedir. Bu görüşe katılıyor musunuz? Her çocuk matematikte başarılı olabilir mi?

21. yüzyılın gerektirdiği becerileri mevcut matematik programı ile kazandırmak mümkün mü?

Özellikle matematik ile ilgili meslek tercih etmeyecek öğrenciler için okul sonrası yaşamında kullanmayacağı matematiksel bilgi yüklemek doğru mu?

PISA ve TIMSS'de arzuladığımız noktaya nasıl bir matematik eğitimi ile ulaşabiliriz? 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder